Rabu, 04 Oktober 2017

TUGAS 1 Softskill Bahasa Inggris Bisnis 1 | type Surat : Complaint

This is an example of complaint letter for a seller because some damages of the goods and it causing bad impact for buyer

TOKO ELEKTRONIK µ's
Rambutan  street, Number 77, Jakarta Selatan
Phone : 021-7869920
_________________________________________________________________________________

 Jakarta, October 9th, 2017

Number: 11/HRD/SMJ/I/2017
Subject: Complaint about some damages of the goods


PT. KOMPUTER JAYA TERUS
Buni Yani street, Number 01, Depok


Dear Sir,

Through this letter we inform you that our order had arrived on time. However, after we checked the products you sent us, there are some damages of some computers.
The damages are:

1.  six units of CPU do not working
2.  Four units damaged keyboards

For the evidence, we will send you back the damage products to be re-check by your company.

We hope in the future, we would not receive anymore damaged products like this. If this thing happen again, we are sorry that we will cut off our cooperation contract.

Thank you for your concern. We will wait for you reply.

Regards,



TOKO ELEKTRONIK µ's

_________________________________________________________________________________


Artian Dalam Bahasa Indonesia







TOKO ELEKTRONIK µ's
Jalan Rambutan, No 77, Jakarta Selatan
Telepon : 021-7869920 

 _________________________________________________________________________________ 

Jakarta, 09 Oktober, 2017

Nomor: 11/AB-CD/EFGH/II/2016
Subjek: Komplain tentang beberapa barang yang rusak

Kepada
PT. KOMPUTER JAYA TERUS
Jl. ABuni Yani, No. 01, Depok

Dengan hormat,

Melalui surat ini kami menginformasikan bahwa pesanan kami telah sampai tepat waktu. Namun, setelah kami memeriksa produk yang anda kirim, ada beberapa kerusakan pada beberapa komputer.

Kerusakannya sebagai berikut:
1.      enam unit CPU rusak
2.      empat unit keyboard rusak

Sebagai buktinya, kami akan mengirimkan kembali pada anda barang yang rusak untuk diperiksa kembali oleh perusahaan anda.

Kami berharap kedepannya, kami tidak akan menerima produk yang rusak lagi seperti ini. Jika hal ini terjadi lagi, kami meminta maaf kalau kami akan memutuskan kontrak kerjasama kita.Terima kasih atas perhatian anda. Kami menunggu surat balasan anda.


Hormat kami,

TOKO ELEKTRONIK µ's

Tidak ada komentar:

Posting Komentar