This is an example of complaint letter for a seller because some damages of the goods and it causing bad impact for buyer
Number: 11/HRD/SMJ/I/2017
Subject: Complaint about some damages of the goods
TOKO
ELEKTRONIK µ's
Rambutan street, Number 77, Jakarta Selatan
Phone : 021-7869920
_________________________________________________________________________________
Phone : 021-7869920
_________________________________________________________________________________
Jakarta,
October 9th, 2017
Number: 11/HRD/SMJ/I/2017
Subject: Complaint about some damages of the goods
PT. KOMPUTER
JAYA TERUS
Buni Yani
street, Number 01, Depok
Dear Sir,
Through this
letter we inform you that our order had arrived on time. However, after we
checked the products you sent us, there are some damages of some computers.
The damages
are:
1. six units of CPU do not working
2. Four units damaged keyboards
For the
evidence, we will send you back the damage products to be re-check by your
company.
We hope in
the future, we would not receive anymore damaged products like this. If this
thing happen again, we are sorry that we will cut off our cooperation contract.
Thank you for your concern. We will wait for you reply.
Regards,
TOKO ELEKTRONIK µ's
_________________________________________________________________________________
Artian Dalam Bahasa Indonesia
TOKO
ELEKTRONIK µ's
Jalan Rambutan, No 77, Jakarta Selatan
Telepon : 021-7869920
_________________________________________________________________________________
Jakarta, 09 Oktober, 2017
Nomor:
11/AB-CD/EFGH/II/2016
Subjek: Komplain
tentang beberapa barang yang rusak
Kepada
PT. KOMPUTER JAYA TERUS
Jl. ABuni Yani, No.
01, Depok
Dengan hormat,
Melalui surat ini
kami menginformasikan bahwa pesanan kami telah sampai tepat waktu. Namun,
setelah kami memeriksa produk yang anda kirim, ada beberapa kerusakan pada
beberapa komputer.
Kerusakannya sebagai
berikut:
1. enam unit CPU rusak
2. empat unit keyboard rusak
Sebagai buktinya,
kami akan mengirimkan kembali pada anda barang yang rusak untuk diperiksa
kembali oleh perusahaan anda.
Kami berharap
kedepannya, kami tidak akan menerima produk yang rusak lagi seperti ini. Jika
hal ini terjadi lagi, kami meminta maaf kalau kami akan memutuskan kontrak
kerjasama kita.Terima kasih atas
perhatian anda. Kami menunggu surat balasan anda.
Hormat kami,
TOKO ELEKTRONIK µ's
Tidak ada komentar:
Posting Komentar